Recykling, czyli drugie życie produktów w ING
14 czerwca 2022
Ile żyje billboard? Czy reklama może mieć drugie życie? Na czym polega recycling? Na te pytania szuka odpowiedzi Karol Wójcicki.
"Już 5 lat temu postanowiliśmy, że nie będziemy utylizowali wykorzystywanych do reklamy siatek mesh i innych nośników OOH. Wymyśliliśmy więc, jak dać im drugie życie. Na samym początku z naszych siatek uszyliśmy 1000 ekotoreb. Były one ładne, praktyczne i właściwie niezniszczalne. Skala zainteresowania eko torbami przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Postanowiliśmy kontynuować akcję; po kolejnej kampanii rozszerzyliśmy asortyment i tak działamy nadal." - Barbara Deszcz, Marketing Expert , inicjatorka projektu recyclingu w ING Banku Śląskim.
Przerabiamy nasze wielkoformatowe materiały reklamowe na różne użyteczne przedmioty, które zamiast na wysypisko, trafiają do klientów w postaci toreb, plecaków, nerek, opakowań na laptopy, gadżetów dla dzieci.
Do tej pory przerobiliśmy na użyteczne gadżety 17 700 m2 reklam OOH co jest równe powierzchni parkingu, na którym zmieściłoby się 340 samochodów. Wyprodukowaliśmy 2,6 tys., toreb, 800 plecaków, 3910 opakowań na laptopy i 1000 sztuk nerek.
Ideę recyclingu stosujemy w swoich biurach na co dzień. Przedmioty z recyclingu są częścią wystroju wnętrz (wykładziny, lampy akustyczne czy sufity). Dajemy też drugie życie wycofanym z użytku meblom, szafkom, biurkom i krzesłom. Te, za symboliczną opłatą trafiają do domów pracowników, a pieniądze do fundacji ING Dzieciom. Natomiast część mebli, sprawne komputery, monitory i drukarki trafiają jako darowizny dla szkół, przedszkoli i innych placówek potrzebujących pomocy.